Mercedes a pus la punct o tehnologie care combina avantajele celor doua tipuri de motoare: Diesel si Otto.

Cei de la Mercedes spun ca in ultimul timp s-au concentrat foarte mult pe optimizarea motoarelor pe benzina, scopul fiind sa realizeze propulsoare la fel de economice ca cele diesel. Si se pare ca sunt foarte aproape de acest scop, cu noua lor tehnologie pe care au botezat-o DiesOtto si pe care o apreciaza ca fiind fezabila pe termen mediu.

Eforturile inginerilor s-au concretizat intr-un propulsor de 1,8 litri, aflat inca in faza de testare, care dezvolta 238 CP si 400 Nm si care ar trebui sa consume ceva mai putin de 6 litri/100 km, asta in conditiile in care propulseaza un Mercedes S-Klasse.

DiesOtto - motorul pe benzina cu tehnologie de diesel

Solutiile tehnice pentru realizarea unui asemenea motor se refera, printre altele, la injectia directa de benzina, distributie variabila si raport de compresie variabil. De asemenea, aprinderea se face prin scanteia bujiilor la pornire si in sarcina mare, si prin compresie, ca la propulsoarele diesel, cand turatia este constanta.

DiesOtto - motorul pe benzina cu tehnologie de diesel

Avantajele se refera la consumul redus, emisiile de noxe scazute (asta si cu ajutorului unor catalizatoare speciale) si cuplul motor mare, caracteristic propulsoarelor diesel.

Mercedes vrea sa integreze treptat noile tehnologii in productia de serie a motoarelor pe benzina.

Si Volkswagen a pus la punct o tehnologie asemenatoare din mai multe puncte de vedere, dar se pare ca functioneaza doar cu combustibil sintetic, in vreme de DiesOtto este gandit sa mearga cu benzina clasica.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.