Suedezii au pus la punct un sistem mai sofisticat decat cel pe care il au in prezent pe modelul S80.

Cei de la Volvo afirma ca mai multe studii facute la nivel global arata o pondere de o treime a accidentelor cu impact din spate din totalul accidentelor raportate si, in peste 50% din cazuri, soferul nu franeaza deloc. Suedezii au pus la punct un sistem care atentioneaza soferul cand distanta dintre masina acestuia si cea din fata scade rapid si, daca soferul nu reactioneaza, franele sunt actionate automat.

Volvo va oferi un sistem care poate opri automat masina
Collision Warning with Auto Brake
Sistemul se foloseste de un radar cu raza de actiune de 150 de metri si de o camera video, a carei raza este de 55 de metri. Radarul si camera functioneaza in paralel. Cand distanta dintre masini scade prea repede, informatiile venite de la radar si camera video sunt analizate si, daca soferul nu actioneaza deloc franele, este atentionat prin semnal sonor si vizual, franele fiind si ele pretensionate automat, pentru a avea randament cat mai bun in momentul franarii. Daca distanta ajunge sa scada si mai mult, sistemul actioneaza automat franele. Scopul nu este neaparat evitarea completa a contactului, ci obtinerea unei viteze de impact cat mai reduse, pentru a scadea riscul unui accident grav.
Pentru a putea fi adaptat mai multor stiluri de condus, sistemul poate fi ajustat pe trei niveluri de sensibilitate.

Volvo va oferi un sistem care poate opri automat masina
Adaptive Cruise Control
Pe langa acest sistem suedezii mai ofera, ca si alte marci premium, sistemul Cruise Control care permite pastrarea unei anumite distante fata de masina din fata. Soferul trebuie doar sa seteze tempomatul in intervalul 30km/h - 200 km/h si sa reglze intervalul de timp fata de masina care ruleaza in fata (cinci setari posibile, intre o secunda si 2,6 secunde). In acest fel masina accelereaza sau decelereaza singura, in functie de variatia vitezei masinii din fata, in asa fel incat distanta sa ramana constanta.

Volvo va oferi un sistem care poate opri automat masina
Vestea mai putin buna este ca, pentru a functiona eficient, sistemul CWAB (Collision Warning with Auto Brake) are nevoie de cat mai multe semne de marcare a benzilor. De asemenea, in conditii meteo dificile (drumuri cu zapada, lumina insuficienta, ceata etc), sistemul are toate sansele sa nu poata fi folosit.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.