Volvo a pus la punct o noua transmisie, Powershift, destinata motoarelor diesel, care functioneaza pe acelasi principiu cu cutia DSG de la VW.
Concurent de la Volvo pentru DSG-ul lui VWNoua transmisie este de fapt o cutie manuala cu dublu ambreiaj, care poate opera si in mod complet automat, principiul fiind asemanator cu al cutiei DSG produsa de Volkswagen. Volvo a dezvoltata aceasta cutie, cu ajutorul celor de la Getrag, pentru propulsoarele sale turbodiesel. Cutia Powershift dispune de 6 trepte si doua discuri de ambreiaj care functioneaza in baie de ulei. Unul din discuri raspunde de cuplarea treptelor 1,3 si 5, iar cel de-al doilea se ocupa de treptele 2, 4 si 6. Avantajul este ca, dupa ce este cuplata prima treapta, celalalt disc de ambreiaj preselecteaza a doua trepta, astfel ca, atunci cand se face trecerea in trepta a doua, acesta poate fi cuplata foarte repede. Acelasi lucru si intampla cu toate celelalte trepte de viteza, minimizandu-se astfel pierderile de putere (si implicit de acceleratie) la schimbari. Mai mult, cutia Powershift reduce consumul propulsorului cu aproximativ 8%, dupa masuratorile facute de constructorul suedez.

Concurent de la Volvo pentru DSG-ul lui VWPentru inceput cutia este oferita in combinatie cu turbodieselul de 2 litri (136 CP, 320 Nm) de pe modelele C30, S40, V50.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.