Auto 9 Martie 2017 07:19
Desi iarna isi face incet uitata suferinta pe care o cauzeaza soferilor anual, eu imi readuc aminte cu placere de drumurile pline de zapada si de teren cat mai accidentat. De ce? Ei bine, am avut pe mana la test-drive o Toyota Hilux. Astazi va povestesc cum a inceput o noua idila cu un pick-up.

Pasiunea mea pentru masini a crescut exponential odata cu varsta, iar Toyota Hilux a avut pentru foarte mult timp un lacas al ei special in mintea mea. Urmaream fiecare episod al reputatei emisiuni auto Top Gear, iar la un moment dat cei "3 crai" testeaza o Toyota Hilux, desigur intr-o versiune anterioara fata de ceea ce va voi prezenta eu astazi. Oamenii au dus-o pe un vulcan activ si au urcat cu ea pana la limita suportabilitatii umane, adica pana unde mai aveau aer respirabil. Chiar si in astfel de conditii de pericol absolut, Toyota Hilux facea fata cu brio. De atunci am ramas cu Hilux in minte, iar bucuria mea a fost imensa cand am convenit cu cei de la Toyota Romania sa testam si noi noul Hilux pentru a-l prezenta dumneavoastra, cititorilor nostri. Si n-am fost dezamagit.

Sa-ncepem, atunci!

Eu n-am vrut sa ma uit la alte test cu Hilux sau alte imagini publicate de alti jurnalisti auto. Pur si simplu am vrut sa am un prim contact brut cu aceasta masina. Bine am facut! Am gasit-o in parcarea de la Toyota langa un Land Cruiser, iar Hilux-ul meu (pentru doar cateva zile) imi facea cu ochiul deja de la cativa zeci de metri. Nici nu se putea sa nu iasa in evidenta, din moment ce e un pick-up truck frumos si rosu. N-ai cum sa-l ratezi.

Am luat cheile si m-am invartit un pic prin jurul ei. E un pic fascinant cum un pick-up truck menit sa faca munca grea si sa te duca prin cele mai neprietenoase medii, ajunge totusi sa transmita si un pic de emotie.

Cam asta te primeste in momentul in care urci la volanului noului Hilux, dupa cum puteti vedea in imaginea de mai sus. Probabil daca ai vedea doar fotografia asta si nimic altceva legat de caroserie, cu siguranta primul gand n-ar fi despre un pick-up.

Din moment ce m-am asezat in scaunul soferului, m-am bucurat de imbratisarea gigantului Hilux. Scaunele sunt confortabile si te ajuta sa mentii o pozitie foarte buna la volan, ele fiind ajustabile si in profunzime. Chiar daca nu vorbim de piele, nu trebuie sa va ganditi ca cei de la Toyota au facut rabat. Eu, personal, as alege scaunele din velur pe care le-am gasit pe acest Hilux. Sunt si mai usor de curatat, dar nici nu se vor strica asa repede. La urma urmei, masina asta nu va petrece foarte mult timp prin traficul infernal urban, ci va umbla mai mult pe la tara si pe teren accidentat, acolo unde isi are menirea. Dar daca vrei, iti poti lua scaune din piele pe Hiluxul tau.

Citeste si:
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran Coupe – am condus un vis
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran...

Avem lumini de zi cu LED, geamuri electrice, onglizi electrice, incalzire in scaune, mod ECO si mod PWR, cutie automata, o consola centrala cu touchscreen din care setezi aproximativ toate optiunile pe care le vrei, aer conditionat in doua zone si automat, asistenta la coborare, USB, jack 3.5 mm, conectivitate Bluetooth, keyless GO si pilot automat. Practic, tot ce gasesti pe masinile anului 2016 le vei gasi si pe Hilux. Bine, poate nu suspensii pe perna de aer, faruri cu laser si scaune cu masaj, dar chiar avem nevoie de asa ceva pe un pick-up? Eu zic ca nu.

Ce am gasit pe Hilux si n-am gasit pe celelalte pick-up-uri? Volan ajustabil in profunzime! Doamne, si cat mi-a lipsit! De-abia dupa ce esti privat de aceasta optiune iti dai seama cat de importanta e ca sa-ti poti asigura pozitia pe care ti-o doresti pentru condus.

Avand in vedere ca am avut Hilux cateva zile pe mana, am zis ca e important sa scot masina din Capitala si sa merg spre provincie. Natural, prima orpire a fost intr-o benzinarie, unde i-am dat sa manance un pic. Are si ea nevoie de energie ca sa ne duca la destinatie.

Citeste si:
GALERIE FOTO. Toyota Hilux - imbratisarea gingasa a unui gigant
GALERIE FOTO. Toyota Hilux -...

Apoi am plecat in miez de noapte la drum spre zonele muntoase ale Sucevei. Din Bucuresti pana in Bucovina sunt aproximat 450 de kilometri, asa ca m-am pregatit cu sufletul la gura si cu jumatate de salariu in mana. M-am gandit ca s-ar putea sa fiu nevoie sa "renunt" la cateva facturi luna asta pentru a putea sa ma distrez cu Hilux la drum lung, insa m-am pacalit singur.

Surprinzator, dar am facut 450 de kilometri in doar 6 ore, in conditii de condus normal pe E85. Au fost sase ore in care am fost atent la drum si am ascultat muzica. Altceva n-am avut de facut. In Hilux te bucuri de drum la fel cum te bucuri intr-un SUV. Calatoria a fost placuta, relaxanta si destul de lipsita de trafic pana la destinatie. Asta, la dus pentru ca la intors avem o cu totul alta poveste. Am condus doar pe tractiune fata (2x4) pana am intrat pe teren accidentat, pe un drum adeseori acoperit un pic de polei, umed in majoritatea timpului.

Citeste si:
Cum să îți îmbunătățești confortul din locuință pe timp de iarnă
Cum să îți îmbunătățești...

Farurile sunt excelente, exact asa cum imi plac: luminozitate buna pentru a putea vedea noaptea cat mai bine drumul, fara a-i orbi pe ceilalti participanti la trafic. Curatarea parbrizului este impecabila, insa la drumul de intoarcere am prins o ploaie marunta, iar stergatorul pe partea dreapta scartaia pe parbriz de-ti venea sa musti din el de nervi. Nu cred ca este o problema a Hilux, ci sunt convins ca nu a fost schimbat la timp si i-a cam trecut vremea. Altfel, dupa mai multe utilizari ale duzelor de apa am reusit sa-l fac sa fie silentios.

Masina asta este cu adevarat invincibila, exact asa cum ii spune si nivelului de echipare pe care l-am gasit pe Hilux-ul meu: "Invincible". Am urcat cu ea pe dealuri, am intrat in santuri, am testat-o in toate mediile pe care le poti gasi in zona de munte si nu m-a lasat nicaieri la greu. Daca simti cumva ca te afli intr-o situatie delicata, nu ai de facut nimic altceva decat sa schimbi din 4x4 usor in 4x4 greu (cum li se spune modurilor de tractiune in graiul popular) si iti vei da seama ca acest pick-up te scoate cam din orice situatie grea in care te afli.

Citeste si:
5 inamici ai sănătății tale, în acest sezon: cum să te ferești de ei
5 inamici ai sănătății tale,...

Dupa vreo doua ore de "abuz" continuu (nu se vede mizeria pentru ca ne-am jucat foarte mult in zapada) am stat un pic pe o "banca" si am avut o "discutie" cu Hilux. Deja ne-am imprietenit si stiam ca ne va fi dor unuia de celalalt. Bine... Mai mult mie, dar intelegeti voi.

Toyota Hilux e o masina cu adevarat fantastica. M-am gandit mult timp la dezavantajele pe care le-ar avea achizitia unei astfel de masini, insa in cazul meu mai mult as chinui-o prin Capitala si chiar nu e o masina care sa stea tot timpul inghesuita in traficul bucurestean. Masina asta cere aventura si-ti ofera siguranta, iti cere offroad si-ti va da bucurie, iti cere un pic de atentie si te va scoate din orice situatie. Nu poate sa mearga pe apa, dar cu putine modificari cred ca ar face si asta.

De ce sa mint? As vrea un Hilux, daca as avea casa in mediul rural sau macar la periferie.

Stiti ca nu sunt neaparat adeptul prezentarii a mai multor date tehnice pe care oricum le veti afla de la reprezentantul Toyota sau de pe site-urile oficiale ale constructorului, insa e bine sa precizam pentru cei care ar vrea sa afle cateva detalii de aici ca avem de-a face cu un motor de 2,4 litri diesel de 150 de cai putere si o cutie automata in 6 trepte. Daca nu va place neaparat automata, atunci puteti alege si cutia manuala, insa eu nu as face aceasta miscare. Cutia automata este configurata foarte bine si raspunde asa cum iti doresti si te astepti de la o Toyota din 2016. O tona poate fi incarcata in bena, iar 3,2 tone pot fi tractate. Masina masoara 5,33 de metri in lungime, 1,85 de metri in latime si 1,81 metri inaltime.

Revenind la experienta proprie pe drumurile patriei, a venit si momentul intoarcerii spre Bucuresti. Mi-am propus inca de la bun inceput sa conduc exact asa cum spun toate indicatoarele din Suceava pana in Bucuresti. In primul rand eram curios cat voi face pana in Capitala si in al doilea rand voiam sa vad cat voi consuma. Am folosit pilotul automat, insa nu l-am lasat prea mult timp la treaba. E85 e un drum aglomerat duminica, asa ca nu am fost ferit de peripetii, una fiind cauzata de faptul ca respectam chiar fiecare regula de circulatie publica. Un camion era sa ma impinga in sant, insa Hilux m-a pastrat pe drum chiar daca eram la limita. Daca se apropia un pic mai mult de mine ori ma acrosa, ori intram in sant cu totul, iar la 59 de km/h nu ar fi fost chiar o experienta placuta. Sistem 4x4 este foarte bun si mi-a castigat toata increderea, mai ales ca nu eram singur in masina si am putut sa evit un accident fara a-mi speria prea tare pasagerii. Am pus mana pe telefon si-am sunat la politie pentru a-l raporta pe grabitul sofer de camion. Doar 10 minute mai tarziu pe drum, gasesc camionul pe partea dreapta a carosabilului pe avarii. Accidentase o alta masina care circula regulamentar. Am asteptat sa vina politia, apoi mi-am vazut de drum.

Pe drum am monitorizat continuu consumul si am fost atent la franare. Masina are si un soft care iti arata cat de ECO ai fost pe drum. Eu am reusit sa iau doar 4 din 5 la scorul ECO, asa ca se poate si mai bine. Am vrut sa vad daca voi fi nevoit sa renunt la facturi, dupa cum spuneam anterior. Ei bine, surpriza a fost una placuta. Pana la intrarea in Bucuresti am obtinut un consum de 8%, insa am ajuns in Capitala in 8 ore si 22 de minute, respectand toate regulile de circulatie. Cu doua ore mai tarziu fata de cat ar face CFR in conditii normale de vreme. Dar nu am simtit trecerea timpului pentru ca a fost o calatorie relaxanta si placuta.

Un alt loc in care Toyota Hilux puncteaza excelent este design-ul la interior. Gasesti utilitate peste tot pe unde ai privi, cum sunt si suporturile de pahare de sub gura de aer conditionat. Sistemul de sunet este iarasi un plus. Nu este spectaculos, insa este mult mai bun fata de ce am gasit pe alte masini. Isi va face bine treaba si te va multumi. Mie mi-a fost suficient.

Ce mai gasesti la Hilux? Priza! Priza in care poti sa bagi orice vrei tu la 220 de V, pe langa celelalte 2 clasice auto prezente in consola centrala.

Imi este dor de ea? Da. Chiar si acum cand deja a venit primavara. As vrea sa o am acasa? Da. Dar intr-acelasi timp eu as vrea si o masina full-electric sau macar plug-in hybrid si o decapotabila. Stiu... Vreau cam multe, insa asta nu inseamna ca Hilux n-ar putea sa faca o treaba excelenta si vara, pe autostrada, in drum spre mare.

Va recomand cu draga inima sa mergeti la un test-drive. Pretul pentru Hilux in varianta de echipare Invincible porneste de la 38.000 de euro cu tot cu TVA. S-ar putea sa va gasiti un nou partener de aventura cu care sa va distrati si alaturi de care sa va simtiti in siguranta si bine atat dumneavoastra, cat si pasagerii.

Galeria foto poate fi accesata AICI.

Pe curand!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.