Auto 15 Iulie 2017 11:03
Chiar daca a trecut o perioada de timp de cand nu ne-am mai intalnit sa vorbim despre masini, va asigur ca test-drive-urile continua. Astazi dati-mi voie sa va prezint Honda HR-V, o masina care ne merita atentia.

Urmaream de mult timp sa ajung pe la baietii si fetele de la Honda Romania. Nu de alta, dar de fiecare data cand treceam prin nordul Capitalei le vedeam logo-ul stralucind in lumina soarelui si ma gandeam aproape constant la feeling-ul pe care l-ar putea oferi masinile lor in comparatie cu ce am testat pana acum. Ma macina tare rau curiozitatea, mai ales ca vad zilnic atatea masina Honda prin traficul din Bucuresti.

Ei bine, ziua cea mare a venit si am plecat pentru un prim drum cu frumoasa Honda HR-V in deplasare. Dar despre acest lucru incepem sa vorbim un pic mai incolo.

Acum sa...

Test-drive cu Honda HR-V. Discutam un pic de istorie

Nu stiu daca stiti, dar vreau sa va spun ca prima generatie de HR-V (1998 - 2006) arata foarte dubios, din punctul meu de vedere. O masina in 3 usi care nu iti inspira mare incredere sau denota vreun anumit atuu care s-o faca un competitor serios pentru cumparaturi, dar e bine sa stim ca au fost printre primii care au avut curajul sa intre in batalia masinilor care cautau sa ofere spatiu mai mult, dar manevrabilitate si senzatie de hatchback.

Numele masinii a fost, totusi, inspirat. HR-V vine de la Hi-rider Revolutionary Vehicle si chiar daca nu m-am jucat cu primul model sunt sigur ca a reusit sa convinga mai multi oameni sa o ia acasa.


(Sursa: Wiki Commons)

Modelul pe care l-ati vazut in poza de mai sus a suferit un mic facelift despre care nu cred ca e relevant sa amintim acum pentru ca a urmat masina despre care o sa vorbesc eu astazi cu dumneavoastra pe larg. Dupa anul 2014 Honda HR-V a intrat pe piata de crossovere ca un cutit incins intr-o bucata de unt. Nu, chiar nu exagerez cand spun asta.

Test-drive cu Honda HR-V. Primul contact, prima impresie

O vezi si parca iti sare imediat in ochi, dar parca te face sa te si pierzi un pic. Arata bine, e frumoasa, dar parca iti ascunde ceva. Ce e? Ce vrea sa fie masina asta? Cam asta a fost reactia mea initiala. N-am uitat nicio clipa ca in spatele unei caroserii frumoase si in particulele unei culori indraznete sta spiritul japonez de constructor automobilistic, asa ca cu fiecare pas facut inspre HR-V incepeau sa apara pretentiile.
Citeste si:
Acesta este noul concept Mini Aceman, primul crossover electric al...
Acesta este noul concept Mini...

Parca imi batea un pic mai rapid inima cand am vrut sa deschid portiera sa ma urc la volan. Masina imi ramasese intiparita in minte cu un stil agresiv voalat. Parca-mi tipa sa o scot din garajul celor de la Honda si sa o duc departe de agitatia Capitalei. Nu ca nu s-ar descurca, dar carei masini ii place sa fie chinuita din semafor in semafor, nu?

N-are rost sa va mint. Stiti din articolele anterioare ca nu sunt un tip firav, asadar incepusem deja sa ma gandesc ca-mi va fi un pic anosta experienta. Parea parca un pic prea mica, desi in ochii pasagerului meu masina parea "foarte echilibrata". Exact astea i-au fost cuvintele. Nu stia nici macar ce marca e, dar i-a placut foarte mult modul in care masina a iesit din mainile designerilor. Am picat de acord la urma urmei... Honda HR-V chiar nu arata rau, desi mie mi-ar fi placut niste faruri LED. Parca ii creiona mai bine tinuta de strada.

Citeste si:
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran Coupe – am condus un vis
TEST-DRIVE. BMW Seria 6 Gran...

Inca o data mi s-a dovedit ca nu e bine sa ai prejudecati si e bine sa astepti sa descoperi intru totul masina.

M-am asezat linistit pe scaunul soferului si am gasit un loc confortabil, unde mi-am adaptat pozitie astfel incat sa stau cat de bine am putut. Pozitia la volan in Honda HR-V este buna pentru un tip care are peste 1,80, iar volanul este suficient de jucaus, incat sa-l poti aseza asa cum vrei tu. Ai spatii de depozitare gandite bine si care iti vor fi utile la drumuri lungi si in vacante, iar faptul ca poti sa ai si 4x4 este un mare, mare plus. Soferii care se aventureaza iarna pe drumurile patriei fara sa isi doreasca mari aventuri cu alunecarile (ca nu se cheama drift in niciun caz) stiu bine despre ce vorbesc.

Totusi, sa fim onesti. Honda HR-V este construita pe platforma lui Jazz, care n-a fost chiar cea mai reputata masina de oras. Chiar si asa, automobilul se simte foarte usor de condus in oras, agil si suficient de sprinten incat sa ii faci pe altii sa nu claxoneze ca pleci greu de la semafor.

Citeste si:
GALERIE FOTO. Honda HR-V, crossover-ul incapator si user-friendly
GALERIE FOTO. Honda HR-V,...

De ajutor mai sunt si suspensiile un pic mai rigide care iti confera senzatia ca esti bine ancorat pe asfalt, chiar daca nu asigura un confort excelent cand vine vorba de drumurile noastre... Isi fac treaba suficient de bine.

Daca ati mai citit ce-am scris in trecut, atunci stiti ca am doua mari obsesii (si una mai mica), atunci cand vine vorba de o masina noua pe care o testez: farurile, stergatoarele si sistemul de muzica. Ei bine, chiar daca modelul HR-V testat de mine nu avea LED sau xenon, condusul pe timp de noapte a fost destul de placut. Luminozitatea pe care o ofera becurile clasice de pe aceasta Honda a fost suficienta cat sa nu obosesc si nici sa nu ma stresez prea tare ca nu vad anumite portiuni de drum. Mai ales ca stiti eterna problema a noastra cu drumurile nemarcate... Nu mai zic de autostrazi ca ne enervam si n-are rost.

Am prins si ploaie, iar stergatoarele si-au facut excelent treaba, chiar si atunci cand apa era in cantitati minime de la ploaie. Cu cateva stropiri de lichid de parbriz am rezolvat elegant problema si mi-am vazut in continuare de condus in conditii de siguranta optime.

Citeste si:
Test drive Honda ZR-V - Între două lumi
Test drive Honda ZR-V - Între...

Recunosc ca am fost un pic surprins la capitolul sunet. N-aveam asteptari prea mari. Credeam ca voi fi nevoit sa ascult muzica la nivel minim pentru nu a-mi distruge urechile. Dupa cum am zis si mai sus, e bine sa nu avem prejudecati. Sistemul de sunet este bun pentru banii pe care ii dam pe aceasta masina, insa nu e din calea afara de bun. Bass-ul este prezent si placut, fara sa distruga componenta unei piese, iar inaltele nu te zgarie pe creier. Un sunet echilibrat chiar si la volum mare care m-a multumit.

Mi-a placut mult si faptul ca aerul conditionat a fost usor accesibil si raspunde rapid la schimbarile pe care le vrei in habitaclu. Nu ai suprize neplacute privind calitatea aerului la interior.

O alta chestiuta draguta care a fost pe placul pasagerului meu este reprezentata de o margine a cadranului din mijlocul bordului care se coloreaza in functie de cum conduci si, cel putin mie, mi-a influentat un pic stilul de condus. Cand marginea era verde, insemna ca merg in parametri ecologici, fara sa obosesc natura cu poluarea mea. Cand bagam piciorul in acceleratie, margina ceasului central se facea alba, semn ca uitam complet de natura si de consum responsabil. Un plus pentru Honda la capitolul creativitate aici.

Pe volan exista cateva optiuni care-ti vor face viata mai usoara, atunci cand vrei sa fugi din oras. In partea dreapta gasim limitatorul de viteza si pilotul automat, iar din stanga controlam volumul si piesa sau postul de radio pe care vrem sa-l ascultam. Mi-a placut mult modul in care volanul iti cade in maini, oferindu-ti senzatia completa de control asupra masinii, aducandu-te aproape de o simbioza cu HR-V.

Daca tot discutam despre interior, e bine sa va precizez si faptul ca Honda se mandreste cu un lucru numit MAGIC SEATS. Practic veti avea tot spatiul de depozitare de care aveti nevoie, in orice stil va doriti.

Un alt aspect pe care il observi de-abia dupa ce treci de estetica frontala a acestei masini este legat de manerele usilor din spate care se deschid intr-un stil necoventional (intalnite si pe alte unitati auto, ce-i drept). E o metoda buna de a-ti pune pasagerii in dificultate pentru cateva momente, creandu-le impresia ca de fapt masina e doar cu 3 usi, nu 5. Eu l-am pacalit un pic pe tata la capitolul asta si mi-a picat in plasa.

Test-drive cu Honda HR-V. Cutia de viteze, motorul si traseul

Din ce am auzit de la alti proprietari de HR-V, cutia manuala ar fi cea mai apreciata. Dupa experienta avuta, consider si normal acest lucru. Sa clarificam un lucru, inainte de toate: eu sunt fan vandut cutie automata, dar cu conditia sa fie echilibrata corect si sa stie sa raspunda in orice situatie te-ai afla. Pe modelul testat am avut cutie manuala, insa asta n-a facut decat sa ma aduca inapoi in lumea soferilor care chiar conduc si nu se lasa luati de valul masinilor autonome. Honda HR-V reuseste, prin simplitatea ei, sa te faca sa privesti asupra lucrurilor mai mici, dar care-ti aduc fericirea mai aproape ca sofer. Pe mine, cel putin, m-a facut sa ma distrez la un drum de 445 de kilometri si sa imi recapat increderea in faptul ca poate n-ar trebui inca sa ne lasam cu totul in mana automatizarilor si sa mai ramanem un pic noi responsabili de calitatea unui drum parcurs intr-o masina.

Bine, sa nu omitem si faptul ca are disponbil pentru condus economic in oras un sistem inteligent care iti arata prin sageti momentul oportun de a trece intr-o treapta superioara sau inferioara.

Totodata, sistemul de infotainment este foarte agil in a-ti raspunde la comenzi, iar asta e un lucru foarte, foarte bun, avand in vedere lipsa HUD-ului. Navigatia este precisa, clara si nu prezinta niciun fel de intarziere in a-ti ofera informatii de care ai nevoie pentru a-ti duce la bun sfarsit drumul.

Schimbatorul este placut la atingere, iar mutarile sunt clare si nu intampini niciun lag in momentul in care vrei sa mergi intr-o treapta inferioara pentru un plus de putere.

Ma pot plange un pic de motor, daca imi dati voie. Pe alocuri am simtit ca imi lipseste parca un pic de putere. Mi-ar fi placut sa am un 2.0 benzina, dar pana la urma m-am descurcat onorabil cu ceea ce am avut disponbil pe modelul testat, adica un 1,5l care produce 130 de CP. Este un motor bun, destul de silentios, dar poate face si un pic de zgomot daca-l zgandari corespunzator. Tata a fost mai mult decat incantat de motorizarea asta. Eu... nu asa tare, dar am fost multumit in final.

Eu am facut aproape 2000 de kilometri cu Honda HR-V si am reusit sa ajung inapoi in Bucuresti cu un consum de 6,3%. Sa aveti in vedere faptul ca am condus mult in Bucuresti, suficient pe E85, un pic pe serpentine in Bucovina si adeseori pe portiuni de drum unde am putut sa merg legal cu 109 km/h.

Trebuie sa va spun si faptul ca Honda HR-V a obtinut 5 stele la EuroNCAP, asa ca nu va faceti griji ca faceti rabat la siguranta daca alegeti aceasta masina pentru a va inlocui vechiul automobil. Ce e si mai fain? In echiparea standard vin o sumedenie de sisteme de siguranta care sa va sara in ajutor, atunci cand va asteptati mai putin.

Daca v-am trezit catusi de putin interesul, va recomand cu incredere sa mergeti la un test-drive. Perioada asta este excelenta pentru achizitionarea unei noi masini, asa ca incercati sa profitati de ofertele pe care Honda le are disponibile in Romania.

Eu stiu ca de-abia astept sa testez si fratele mai mare al lui Honda HR-V, CR-V. Pana atunci insa, numai bine!

Pe curand!

Seria completa de fotografii o puteti accesa apasand AICI!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.