Auto 18 Mai 2014 18:57
Cel de-al 84-lea Show Auto, recent finalizat, a fost unul complex si divers, prezentand o gama variata de produse, de la cele mai sensibile pana la produse cu performante de-a dreptul extraordinare. Continental ofera anvelope potrivite pentru cele mai multe dintre aceste produse extraordinare.

Care sunt functionalitatile definitorii ale anvelopelor de vara ultramoderne, care detin cea mai avansata tehnologie din Hanovra? In termeni foarte generali, calitatea este definita de o serie de parametri: in special distanta mica de franare, aderenta mare la virare, tractiune puternica, protectie impotriva alunecarii pe carosabil umed, raspuns precis al directiei si caracteristici de manevrabilitate intuitive. Acestea reprezinta cerinte de top, care pot fi realizate dupa o investitie considerabila in cercetare, dezvoltare, evaluare si productie.

Putem identifica doua trenduri mai importante, care s-au conturat recent, in piata:
- automobilele din categoria compacte care detin un echipament puternic al motorului necesita si anvelope care sa fie aprobate pentru viteze mai mari.
- soferii care se confrunta cu o crestere continua a pretului carburantului, acorda din ce in ce mai multa atentie solutiilor de eficientizare a costului anvelopelor, cu rezistenta la rulare redusa.

Aceasta nu este o situatie usoara pentru producatorii de anvelope, intrucat vitezele ridicate necesita performante imbunatatite de franare, mai ales pe carosabil ud. Iar dezvoltatorii se confrunta, in mod frecvent, cu scopuri fundamental conflictuale, dat fiind ca modificarile de design realizate pentru a beneficia de caracteristici de franare bune pe carosabil ud duc la o rezistenta la rulare scazuta. Si reciproca este valabila.

Aceasta situatie reprezinta o balanta pe care cei din Hanovra o stapanesc destul de bine, dat fiind ca focusul dezvoltarii de produs a brandului de anvelope premium Continental a fost intotdeauna acela de a optimiza toate caracteristicile relevante din punct de vedere al sigurantei si, simultan, acela de a minimiza rezistenta la rulare. Linia actuala de produse Continental serveste in mod ideal aceste obiective-focus.

Citeste si:
Extinderea activitatii: Continental ia in calcul deschiderea unor...
Extinderea activitatii:...

Care sunt anvelopele de vara premium destinate tuturor claselor de automobile de pasageri?

ContiEcoContact 5 – modelul actual destinat clasei automobilelor compacte si a celor de dimensiuni mici si mijloci, a cunoscut dezvoltari suplimentare aproape revolutionare, comparativ cu modelul precedent. Mai specific: o dezvoltare total noua a carcasei, a componentelor, conturului anvelopelor si a designului benzii de rulare.

Toate aceste dezvoltari inovative au determinat, in ultima instanta, o reducere drastica a rezistentei la rulare, o scadere a consumului de carburant cu peste 20%, alaturi de o siguranta mai mare la franare si distante de franare micsorate, atat pe carosabil uscat, cat si pe carosabil ud. In acelasi timp, kilometrajul a fost imbunatatit cu o rata impresionanta de 12%. Astfel, un automobil care foloseste Anvelopele ContiEcoContact 5 consuma cu 3% mai putin carburant decat acelasi automobil care detine anvelope standard. Anvelopa ContiEcoContact 5 a obtinut totodata aprobarea pentru viteze de pana la 300 km/h si satisface astfel nevoia consumatorilor, pentru viteze considerabil mai mari, pentru aproximativ toate segmentele de automobile.

Citeste si:
(P) 12 modele de anvelope testate de revista Auto Zeitung. Cine...
(P) 12 modele de anvelope...

ContiPremiumContact 5 – anvelopa standard dedicata automobilelor din clasa compact si clasa de lux – a obtinut si ea aprobarea pentru vitezele mai sus amintite. Acest model asigura distante de franare micsorate pe carosabil uscat si ud, rezistenta la rulare mica, performanta crescuta a kilometrajului, manevrabilitate precisa si confort superior la condus.

Comparativ cu modelul precedent, toate caracteristicile relevante din punct de vedere al sigurantei au fost imbunatatite in mod considerabil, in aproape toate cazurile relevante – performanta la franare pe carosabil ud, de exemplu, a fost imbunatatita cu un procent de 15%. Pentru automobilele sport si SUV-uri, Continental a dezvoltat ContiSportContact5 alaturi de ContiSportContact5 SUV. Cu ajutorul unor cercetari complexe si a unor teste extinse, distantele de franare ale automobilelor, pe carosabil ud si uscat au fost reduse considerabil.

Citeste si:
Daimler va plati angajatilor prime de cate 3.200 de euro pentru 2012
Daimler va plati angajatilor...

In plus, rezistenta la rulare a fost micsorata, iar performanta kilometrajului a fost imbunatatita. Acest lucru a fost posibil datorita dezvoltarii unei componente speciale ce permite transferul maximizat de forte la franare si in acelasi timp ofera rezistenta scazuta la rulare, in conditii normale de condus. Pentru a face posibil acest lucru, amestecul special de cauciuc, cunoscut sub numele de compus BlackChilli tine cont de diferitele vibratii ale anvelopei. In plus, manevrarea anvelopei este foarte precisa, astfel ca atat ContiSportContact 5, cat si “fratele sau mai mare” - ContiSportContact 5 SUV pot fi conduse intr-un mod absolut dinamic. Aceste anvelope au obtinut, de asemenea, aprobarea pentru viteza de 300 km/h.

Un design mai sport decat anvelopele ContiSportContact5 si ContiSportContact5 SUV il detin anvelopele ContiSportContact 5 P, destinate automobilelor ce au un motor cu performante ridicate. Anvelopa destinata automobilelor de pasageri puternice, cu tractiune pe spate si marimi diferite ale anvelopelor pe fata si spate detine avantaje importante in termeni de acceleratie, franare si manevrabilitate.

Citeste si:
Continental investeste inca 6 milioane de euro in fabrica de la...
Continental investeste inca 6...

Mai mult, avantajele dinamice de conducere sunt imbunatatite daca anvelopele sunt dezvoltate urmand acest concept de design. Ca atare, au fost dezvoltate mai multe modele de design de anvelope ContiSportContact 5 P, destinate osiei frontale si celei posterioare. Aceste anvelope functioneaza in perfecta armonie unele cu celelalte si au fost concepute astfel incat sa poata fi asamblate pe osii individuale. In acest fel, anvelopele permit o utilizare dinamica, fara a dauna sigurantei caracteristicilor de condus. De asemenea, pentru masini sport cu putere crescuta si tractiune pe fata este disponibila o gama extinsa de anvelope Continental.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.