Voi incepe direct cu o "plangere". Ii rog pe cei de la Suzuki (pentru ca stiu ca vor citi acest articol) sa-si faca curaj si sa realizeze un SUV adevarat care sa concureze cel putin cu BMW X3, Mercedes GLC sau Hyundai Tucson. Nu aduc in discutie X5, GLE sau Santa Fe.

Acum ca mi-am spus oful, sa trecem la ceea ce ne intereseaza cu adevarat: cum a fost cu Suzuki SX4 AllGrip, ce mi-a placut, ce nu mi-a placut si ce alte pareri am mai aflat despre aceasta masina, care este totusi suficient de apreciata de romani.

Pornim!

Test-drive cu Suzuki SX4 AllGrip. Ce e si ce ofera?

Suzuki ne propune un crossover menit sa isi faca treaba atat in oras, cat si in mediile mai putin prietenoase, sa te mentina confortabil la volan si sa iti ofere siguranta de care avem cu totii nevoie, avand in vedere accidentele tot mai dese pe drumurile Romaniei.

Compania Suzuki are "pedigree" in domeniul realizarii de masini rezistente, care raman ani de-a randul alaturi de soferul lor, in consecinta am plecat la drum cu niste asteptari de la acest crossover. Noul model Suzuki SX4 AllGrip este, de fapt, un facelift. Daca alti producatori aleg sa aduca mici modificari estetice, cand se pune problema unui facelift, cei de la Suzuki au facut un remake total. Poti sa zici ca e o cu totul alta masina, fara sa iti faci griji ca gresesti. Eu cred ca e un punct forte pentru japonezi. Au investit in realizarea unui model care sa intre fara frica pe piata europeana.

E important sa precizez faptul ca SX4 nu a venit niciodata in fata, atunci cand se aduceau in discutie SUV-urile de dimensiuni mici sau crossover-ele, insa ar putea sa fie acum momentul pe care japonezii il vor putea exploata cu brio, cel putin la noi. De ce? In mare parte datorita motorizarilor, dar despre asta vorbim un pic mai incolo.

SX4 AllGrip concureaza direct cu Nissan Qashqai, Honda HR-V, Renault Kadjar sau Opel Mokka X.

Test-drive cu Suzuki SX4 AllGrip. Interior si exterior

Ziceam la inceputul acestui articol ca nu e si cazul lui Suzuki SX4 AllGrip, atunci cand aducem in discutie globalizarea la nivel de industrie auto. Asta se datoreaza in mare parte feeling-ului pe care aceasta masina ti-l ofera atunci cand urci la bordul ei. Desi compania japoneza si-a adaptat acest model foarte, foarte bine pentru piata europeana si a facut tot posibilul sa mentina un pret decent pentru o echipare generoasa, a reusit intr-acelasi timp sa-i confere si un aer de masina de familie cu valente de sportivitate. Ce-i drept, eu cred ca ea s-ar potrivi cu siguranta familiilor tinere, incepatorilor si celor care calatoresc mult prin mediul rural, avand in vedere garda la sol. Este, totusi, si o masina buna pentru oras, avand in vedere dimensiunile si consumul.

Restilizarea adusa lui SX4 este cel putin o miscare indrazneata, daca pot spune asa. Au incercat sa o faca mai atragatoare si mult mai usor de recunoscut. Le-a iesit! Design-ul noului SX4 este cu siguranta mult mai intepat si ofera un aer agresiv masinii, chiar daca ea nu vrea sa fie un "mancator de gume". Mie mi-au placut cum au reusit sa imbine furia cu un aer feminin parca le nivel de design. Pe scurt, este atragatoare, daca stii cum s-o privesti.

La interior m-am bucurat de o piele de foarte buna calitate, o cutie automata care schimba foarte bine si este responsiva atunci cand ai nevoie de un plus de putere (kickdown) si de o consola centrala cu touch (de la care eu n-aveam asteptari) ce s-a descurcat absolut impecabil. Un punct in plus aici pentru Suzuki SX4.

Nu mi-a placut sistemul audio, in schimb. Stiti, insa, ca eu sunt destul de pretentios la acest capitol si-mi doresc un sistem de sunet foarte bun pe masina. Chiar daca pe mine nu m-a satisfacut, va pot spune ca ceilalti pasageri care s-au aflat in masina s-au declarat multumiti de ceea ce au gasit la acest capitol, asa ca ramane sa vedeti de unul singur daca ati fi sa nu multumiti de un ceea ce propune SX4 AllGrip la capitolul muzica si radio.

Citeste si:

Atata timp cat suntem la discutii despre interior, trebuie sa precizez doua lucruri foarte importante pe care eu le-am remarcat: pozitia la volan si acoperisul panoramic. M-am facut foarte usor confortabil pe scaunul soferului si nu mi-a luat mult pana am observat ca masina asta ar putea sa devina si un fel de decapotabila. Acoperisul panoramic este fantastic. Se deschide si pentru pasagerii din spate, iar cum eu sunt un fan al trapei (minim trapa sa aiba masina), faptul ca m-am intalnit cu o asa optiune m-a bucurat foarte mult.

Exista totusi si un dezavantaj: s-ar putea ca vara sa intre prea mult lumina in masina, atunci cand nu vrei sa ai acoperisul panoramic deschis, intrucat materialul care iti asigura intimitate fata de cei care pot privi in masina ta de deasupra (Fortele Aeriene Romane?) este un pic transparent si blocheaza total lumina care va patrunde relativ usor in habitaclu. Depinde de preferinte, la urma urmei, insa e bine sa fiti atenti si la acest capitol.

M-am pimbat destul de mult cu SX4 AllGrip prin Capitala si mi-a placut ca se conduce foarte usor, directia se va plia imediat pe stilul tau de condus si va veti intelege fara probleme dupa un pic de timp de adaptare.

Motorizarea pe care am avut-o pe masina de test mi-a placut foarte mult. Un motor turbo pe benzina care mi-a oferit si distractie, atunci cand am apasat pedala de acceleratie, dar care a stiut sa fie si bine temperat atunci cand am vrut sa obtin un consum foarte bun.

Portbagajul nu este cel mai mare din clasa, insa va fi suficient pentru doi pasageri care se pregatesc de o excursie de 10 zile. Vei mai avea loc si pentru suveniruri, cu siguranta.

Luminile nu m-au dezamagit, iar stergatoarele si-au facut treaba foarte bine.

In concluzie, va pot spune ca SX4 AllGrip e o masina care merita vizitata si testata. Stim deja ca vechiul model Vitara a fost un "cal de cursa lunga". Sunt increzator in faptul ca SX4 AllGrip a pastrat aceasta buna mostenire.

De aceea, vreau de la Suzuki un SUV full-size. Sunt sigur ca ar face o masina foarte, foarte buna.

Galeria foto poate fi accesata AICI.

Pe data viitoare!